WORKSHOPS 2017

SARDAM / 2017

30/9 – ΛΕΥΚΩΣΙΑ/NICOSIA – Ίδρυμα ARTOS/ ARTOS FOUNDATION 

2:00 μ.μ.-6:00 μ.μ.  / 2pm – 6pm

(ΙΑΠΩΝΙΑ) TOMOMI ADACHI / (JAPAN) TOMOMI ADACHI

Εργαστήρι Ηχητικής Ποίησης (Sound Poetry), με τίτλο – Newspaper Reading Choir: Live mixing, editing, musicalisation of banal/found texts / Sound Poetry workshop, entitled – Newspaper Reading Choir – Live mixing, editing, musicalisation of banal/found texts

*the result of the workshop will be presented to the public, as an opening act, on the night of the literary readings/performances in Nicosia (30th Sept.)

ALL LANGUAGES WELCOME!ΦΩΤΟ - TOMOMI ADACHI

 

This workshop focuses on extended uses of voice for text reading, real time collage of found texts and possibilities of collective text-based voice performance. The participants are guided to explore their own voices, like shouting, whispering, singing, so-called extended voice techniques. Then, they find ways to edit, cut-up the texts in real-time through a cooperation with other participants/performers. The workshop is an invitation to collective sound poetry practice, good for poets, musicians and theatre artists but not only. All participants choose and use texts from newspapers of that day. The performance intends to use the texts as materials for mixing, editing, improvising of the text. One goal of the workshop is to present a public performance which will act as an opening performance of the festival during the Nicosia evening.
The workshop is conducted in english, but each participant may use any language (even a non-language).
Tomomi Adachi is a sound poet, performer/composer, instrument builder and visual artist. Known for his versatile style, he has performed his own voice and electronics pieces, sound poetry, improvised music and contemporary music, also presented site-specific compositions, compositions for classical ensembles, choir pieces for untrained musicians all over the world including Tate Modern, Maerzmusik, Centre Pompidou, Poesiefestival Berlin and Louisiana Literature. He has been working with a wide range of materials; self-made physical interfaces and instruments, brainwave, artificial satellite, twitter texts, 3D printer and even paranormal phenomenas. As the only Japanese performer of sound poetry, he performed Kurt Schwitters’ «Ursonate» as a Japan premiere in 1996. CDs include the solo album from Tzadik, Omegapoint and naya records. He was a guest of the Artists-in-Berlin Program of the DAAD for 2012.
http://www.adachitomomi.

1/10 – ΛΕΜΕΣΟΣ – Kέντρο Τεχνών NeMe
10:30 μ.μ.-1:30 μ.μ. (ΚΥΠΡΟΣ) ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΡΑΣΙΔΗΣ – Εργαστήρι συνδυασμού της συγγραφής με άλλες τέχνες, με τίτλο – Εναλλακτική Γραφή

Μια νέα προσέγγιση στη τέχνη της συγγραφής όπου οι λέξεις αποκτούν νέο σχήμα και φτάνουν στον αναγνώστη μέσα από εναλλακτικούς τρόπους. Ήχοι, χρώματα, εικόνες, κίνηση, έκφραση της ζωής, που υλοποιείται μέσα σε διαφορετικές φόρμες. Ιστορίες που ζωντανεύουν και καταγράφονται, σκέψεις που μεταμορφώνονται σε δονήσεις, συνδέοντας το δημιουργό και το κοινό του, με σύγχρονους αλλά και παραδοσιακούς τρόπους, που συνυπάρχουν αρμονικά και οργανικά. Στο εργαστήρι προσεγγίζουμε τη συγγραφική διαδικασία μέσα από τις 5 αισθήσεις μας, παρέχουμε το θεωρητικό υπόβαθρο μέσα από τη μέθοδο 3D•Speech® και επικεντρωνόμαστε στην συγγραφή ως παραστατική τέχνη.

Λίγα λόγια για τη μέθοδο 3D•Speech®
Η Μέθοδος 3D•Speech® δημιουργήθηκε από τον Χρίστο Λ. Κρασίδη μετά από έρευνα και διδασκαλία επαγγελματιών και ερασιτεχνών performers για περισσότερα από 10 χρόνια.
Στόχος της μεθόδου είναι να σε βοηθήσει να εξελίξεις τις ικανότητες που διαθέτεις στην επικοινωνία, το δημόσιο λόγο και τις παρουσιάσεις μπροστά σε κοινό. Η μέθοδος μπορεί να εφαρμοστεί σε επαγγελματικό και επιχειρηματικό περιβάλλον, όπου συχνά απαιτείται από τους επαγγελματίες του είδους να πραγματοποιούν παρουσιάσεις και να μιλούν μπροστά σε κοινό. Μπορεί επίσης να εφαρμοστεί στη διδασκαλία και στη παραστατική συγγραφή, σε οποιοδήποτε επίπεδο γνώσης. Οι δάσκαλοι, καθηγητές, λέκτορες, παραστατικοί καλλιτέχνες, πολιτικοί, και όλοι οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν τα φωνητικά τους εργαλεία για να μεταφέρουν τα μηνύματα κτίζουν τη φωνητική τους ταυτότητα μέσα από τη μέθοδο, μαθαίνουν να χειρίζονται την αναπνοή και τον τόνο της φωνής τους, αλλά και να την διατηρούν σε υγιή κατάσταση. Με τη φωνή τους μαθαίνουν να συνδέονται με το κοινό και να κρατούν το ενδιαφέρον του. Αυτό δεν είναι κάποιο εκ γενετής ταλέντο. Αυτό είναι μέθοδος και τεχνική, και ακούει στο όνομα «Μέθοδος 3D•Speech®».

Ο Χρίστος Κρασίδης γεννήθηκε στην Κύπρο. Σπούδασε στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ελλάδα και την Κύπρο και κατέχει “BSc with honours in Music Technology” και “MA in Music Business Management”. Έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 150 παρουσιάσεις μπροστά σε κοινό, έχει συμμετάσχει σε πολλές συναυλίες, παραστάσεις και φεστιβάλ μουσικής στην Κύπρο, την Ελλάδα και στην Ευρώπη, ενώ διδάσκει από το 2005. Υπήρξε ο κεντρικός παρουσιαστής των προϊόντων “Apple Mac OS X Leopard”, “Apple Logic Studio” και “Apple Final Cut Studio” (2007) σε Ελλάδα και Κύπρο, για την εταιρεία Apple VAD Ελλάδας και Κύπρου. Σε συνεργασία του με το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου (2011-2012) έχει διδάξει σε περισσότερες από 60 τάξεις μαθητών ηλικίας 12-18. Έχει ήδη κυκλοφορήσει μουσική του και έχει παρουσιάσει πολλά δικά του έργα Μουσικού Θεάτρου σε παραστάσεις και φεστιβάλ στην Κύπρο. Διδάσκει Μουσική Βιομηχανία στο Cyprus College από 2014, Μουσική και Θέατρο στους φοιτητικούς ομίλους του Πανεπιστήμιου Λευκωσίας από το 2013 και διάφορα καλλιτεχνικά αντικείμενα στο Veramand Academy από το 2012. Το 2016 παρουσίασε για πρώτη φορά την μέθοδο 3D•Speech® στην Αθήνα και στην Κύπρο, ενώ συνδυάζει τη μέθοδο με τη δημιουργική γραφή, μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Alternative Writing” του Veramand Academy.

ΜΑΡΙΟΣ ΧΑΤΖΗΠΡΟΚΟΠΙΟΥ (ΕΛΛΑΔΑ)

ΜΑΡΙΟΣ ΦΩΤΟ

Εργαστήριο προφορικής ποίησης

με τίτλο
«η σκέψη ποιείται στο στόμα»: η ποίηση ως φωνή και επιτέλεση.

Η ποίηση υπήρξε ανέκαθεν συνδεδεμένη με την ζωντανή της επιτέλεση: με το τραγούδι ή τη ρυθμική απαγγελία- με τη φωνή και την ακρόαση. Η γραπτή της μορφή και η σιωπηρή της ανάγνωση έπονται. Διόλου τυχαία, σημαντικοί πειραματισμοί του 20ου αιώνα (από τους ντανταϊστές ως τα ethno-poetics) άντλησαν έμπνευση από την καταγωγική προφορικότητα της ποίησης.
Με αφετηρία την εμβληματική φράση του Τριστάν Τσαρά «η σκέψη ποιείται στο στόμα», το εργαστήριο εξερευνά την ποίηση ως φωνή και επιτέλεση. Τα κεντρικά ερωτήματα έρευνας είναι: ποια τα σημεία όπου η σύγχρονη ποίηση συνορεύει με τα δημοτικά τραγούδια; Πώς δουλεύουμε με τα υλικά των δημοτικών τραγουδιών -τόσο νοηματικά όσο και μορφικά- με τρόπους που να έχουν νόημα για εμάς, σήμερα; Και τι μπορεί να αντλήσει ένα ποίημα που γράφεται/εκφωνείται αύριο, από τους τρόπους των τραγουδιστών του χτες;
Το εργαστήριο δομείται στα ακόλουθα στάδια:
Α. ΣΥΝΑΝΤΗΣEIΣ.
Βασικές ασκήσεις σύνδεσης φωνής-σώματος. Η φωνή αναδύεται από το σώμα. Οι λέξεις αναδύονται από τη φωνή. Πειραματισμός με τη γλώσσα ως μουσικό υλικό- με γλώσσες που υπάρχουν ή τις εφευρίσκουμε on the spot. Η ομάδα έρχεται στο μαζί, στο εδώ και στο τώρα μέσα από συλλογικές πρακτικές ηχητικού αυτοσχεδιασμού.
Β. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ.
Πάνω στο ηχητικό έδαφος που έχουμε φτιάξει, ασκήσεις με δημοτικά τραγούδια. Πειραματισμός με το νόημα: πώς πλάθουμε τις δικές μας ιστορίες στον καμβά δοσμένων ποιητικών συμβάσεων (ρίμα, ιαμβικός δεκαπεντασύλλαβος κ.α.); Πειραματισμός με τη δομή: ποιήματα σε ελεύθερο στίχο, αγκυρωμένα σε αφηγηματικές τεχνικές δημοτικών τραγουδιών. Πειραματισμός με τη φόρμα: cut-ups με φράσεις από την προφορική ποίηση, παραγωγή σύγχρονων κειμένων με «παραδοσιακά» υλικά. Παράλληλα: διεύρυνση και αναίρεση του διπόλου «σύγχρονο»-«παραδοσιακό». Έμφαση σε λιγότερο γνωστά τραγούδια με απρόσμενες αφηγήσεις, μα και στα μορφικά στοιχεία όπου δημοτική και ηχητική ποίηση συναντιούνται: γυρίσματα, επιφωνήματα, κραυγές, ολολυγμοί κ.α.
Γ. ΠΛΑΙΣΙΑ.
Πώς πλαισιώνεται ένα τέτοιο πολυμορφικό ποιητικό υλικό; Πώς συναρθρώνονται ετερόκλητα γλωσσικά στρώματα; Ποιων οι φωνές ηχούν σε κάθε ύφος; Κλείνοντας το εργαστήριο, η ομάδα θα αναζητήσει πιθανούς τρόπους σύνδεσης των διαφορετικών ποιημάτων/τραγουδιών που παράχθηκαν κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, ώστε δυνητικά να αποτελέσουν ένα συλλογικό ποιητικό συμβάν.

Σημείωση: οι συμμετέχοντες καλούνται να προετοιμάσουν, με οποιοδήποτε προφορικό τρόπο επιθυμούν (τραγούδι, απαγγελλία, ψίθυρος, κραυγή κ.α.) ένα μικρό απόσπασμα δημοτικού τραγουδιού (ή, εναλλακτικά, δικού τους ποιήματος).
Το εργαστήριο απευθύνεται σε ποιητές, περφόρμερς, ποιητάρηδες, ηθοποιούς, τραγουδιστές, μουσικούς, εκπαιδευτικούς, εμψυψωτές αλλά και σε όσους,-ες ενδιαφέρονται για την ποίηση ως ζωντανό συμβάν.

Ο Μάριος Χατζηπροκοπίου εργάζεται στο μεταίχμιο μεταξύ ποίησης, επιτέλεσης και εθνογραφίας. Σπούδασε Ιστορία και Θέατρο στη Θεσσαλονίκη και Εικαστικές Τέχνες στο Παρίσι. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ανθρωπολογία της Επιτέλεσης (Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales de Paris) και ολοκλήρωσε τη διατριβή του στον τομέα Σπουδών Επιτέλεσης (Aberystwyth University, U.K.). Συνεργάζεται ως δραματολόγος με την ομάδα Γεωποιητική (Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Φεστιβάλ Δημητρίων κ.α.). Οι ζωντανές του παρουσιάσεις διερευνούν τη σχέση μεταξύ ποίησης, φωνής και επιτέλεσης, και έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή συνέδρια και φεστιβάλ (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Ωνάση, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Athens Biennale, Φεστιβάλ Δημητρίων, Oxford University, Birkbeck University of London κ.α.). Ποιήματά του έχουν εκδοθεί σε διάφορα λογοτεχνικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους, ενώ έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά και τα γαλλικά. Μεταφράζει από τα πορτογαλικά το έργο της Κλαρίσε Λισπέκτορ. Tο πρώτο του βιβλίο ποίησης με τίτλο Τοπικοί Τροπικοί θα κυκλοφορήσει το 2018 από τις εκδόσεις Αντίποδες.
Περιορισμένος αριθμός θέσεων / Δηλώσεις συμμετοχής – πληροφορίες στο 99 932788 μέχρι 27 Σεπτεμβρίου / Κόστος συμμετοχής: 20 ευρώ ανά εργαστήρι (το ένα εργαστήρι δωρεάν σε όσους επιθυμούν να παρακολουθήσουν και τα τρία)

……………………………………………………………………………………………………………………………..

SARDAM / 2016

NICOSIA / 08 OCTOBER 2016 / ARTOS FOUNDATION

amanatidis_photo_workshop_02

a) 3:00pm -7:00pm (GREECE) VASILIS AMANATIDES / Γραφή_αφή: Το κειμενικό σώμα -Η ποίηση και η επιτέλεσή της: αντλώντας από την επ-αφή Κόσμου-Εαυτού-Τέχνης, και από το «μεταξύ» των ειδών (ποίηση-πεζό-θέατρο) / Writing_touch: The body of a text – Poetry and Poetry Performance: inspired by the connections between World-Self-Art and the “in-between” identity of genres (poetry-prose-drama)

Ο Βασίλης Αμανατίδης, μέσα σε 15 χρόνια εκδόσεων και 25 γραφής, έχει κερδίσει την υποψία πως η αφή και η αφήγηση είναι οι μόνοι τρόποι που έχουμε οι άνθρωποι για να ενωνόμαστε μεταξύ μας. Ποιητής που πεζογραφεί, συγγραφέας που «θεατροποιεί», επιτελεστής των κειμένων του, στοχεύει προπάντων στη δημιουργία κειμενικών υβριδίων. Πιστεύει δε πως στη δημιουργική γραφή εκείνο που κυρίως μεταδίδεται είναι η διαρκής αμφιβολία, το πάθος, η άρνηση της στασιμότητας, η πειραματική αναζήτηση όλων των πιθανοτήτων.

Ωστόσο, η συστηματική ενασχόληση με την ποιητική τέχνη είναι προπάντων εργασία, καθώς και μια διά βίου αναμέτρηση με την ιστορία και τις μορφές της. Έτσι, σε ολόκληρο τον 20ό, αλλά και στις αρχές του 21ου αιώνα μας, η ποίηση όχι μόνο ενώθηκε μέσα από ποικίλους και αναπάντεχους τρόπους με τις άλλες τέχνες, αλλά και απελευθερώθηκε δραστικά από την τυπωμένη σελίδα, για να μεταβεί ξανά στη σωματική Φωνή του υποκειμένου (ποιητή, αναγνώστη ή performer).

Mέσα στο πλαίσιο αυτού του τετράωρου εργαστηρίου, κατά το πρώτο δίωρο θα δοθούν συμπυκνωμένα ίχνη από τα τεχνικά στοιχεία της ποίησης (συντακτικό, σχήματα λόγου, κυριολεξία, μεταφορά και μετωνυμία, στίξη, τομές, ρίμα, έμμετρο-ποικιλόμετρο-ελεύθερο στίχο, ύφος, ήχο και ρυθμό), ενώ θα γίνει μνεία μιας σειράς από κρίσιμες έννοιες και πρακτικές (ακρίβεια, σαφήνεια, αφαίρεση, συμπύκνωση, επινόηση, διαμόρφωση, δόμηση, σύνθεση). Αναφορά θα γίνει και στη διάκριση μεταξύ σιωπηρής και μεγαλόφωνης ανάγνωσης, στην άρρηκτη σχέση της ποίησης με τη φωνή και το σώμα του ποιητή. Μέσα από συζεύξεις ενδεικτικών παραδειγμάτων, αντλημένων από τη διαχρονία της ποιητικής τέχνης, αλλά με ιδιαίτερη έμφαση στον 20ό αιώνα, θα συζητηθούν οι σχέσεις που γεφυρώνουν την ποίηση με τις υπόλοιπες τέχνες.

Στο δεύτερο δίωρο, οι συμμετέχοντες θα γράψουν και θα παρουσιάσουν –ατομικά και ομαδικά– μία γραπτή (και μαζί προφορική) παιγνιώδη λεκτική σύνθεση, βάσει δεδομένων μοτίβων, η οποία κατόπιν θα σχολιασθεί από όλους. Βασικά εργαλεία: η άντληση θεμάτων και μοτίβων μέσα από το τριμερές σχήμα Κόσμος (πραγματικότητα, πολιτική, επικαιρότητα) – Εαυτός (ψυχική δομή, βιογραφία, προσωπικές εμμονές, φαντασία, όνειρα) – Τέχνη (προσωπικές επιλογές από όλο το φάσμα των τεχνών: εικαστικών, παραστατικών, γραφής).

Το εργαστήριο απευθύνεται σε όλους: σε όσους έχουν ήδη διαμορφώσει σχέση με τη γραφή, καθώς σε όσους θα ήθελαν να διαμορφώσουν.

The first two hours of this four-hour workshop will succinctly look at traces of the technical elements of poetry (syntax, figures of speech, literalness, metaphor and metonymy, punctuation, sections, rhyme, metrical-varying-free verse style, sound and rhythm). Also discussed will be a series of crucial concepts and practices (precision, clarity, abstraction, condensation, invention, formulation, structure, composition). Reference will further be made on the distinction between silent and out-loud reading, the inextricable relation between poetry and the poet’s voice and body. By bringing together indicative examples drawn from the diachronicity of the poetic art, though with a special emphasis on the 20th c., a discussion will take place on the relations adjoining poetry to the rest of the arts.

In the second two-hour part, participants will write and present – both individually and as a group – a written (as well as oral) playful verbal composition based on specific patterns, which will then be commented by all. Basic tools: deriving topics and patterns through the tripartite schema World (reality, politics, current affairs) – Self (psychic structure, biography, personal obsessions, imagination, dreams) – Art (personal choices from across the entire art spectrum: visual arts, performing arts, writing).

The workshop is addressed to everyone: those who have already built a relation with writing and those wishing to do so.

LIMASSOL / 09 OCTOBER 2016 / THE TRADE

ΦΩΤΟ ΜΑΡΙΑ Α ΙΩΑΝΝΟΥ

b) 10:30am -2:30pm (CYPRUS) MARIA A. IOANNOU– Το αντικείμενο ως λογοτεχνικός πρωταγωνιστής στη μικρή φόρμα / Objects as literary protagonists in short fiction

Το εργαστήρι δημιουργικής γραφής που προτείνει η Μαρία Α. Ιωάννου για το 4ο φεστιβάλ ΣΑΡΔΑΜ επικεντρώνεται στο θέμα της διδακτορικής της διατριβής εν εξελίξει, που είναι η χρήση των αντικειμένων στη σύγχρονη λογοτεχνία και ιδιαίτερα στη μικρή φόρμα δηλ. το δίηγημα και μικροδιήγημα. Χρησιμοποιώντας πραγματικά αντικείμενα, καθώς και δείγματα από άλλες Τέχνες (πίνακες, φωτογραφίες, ταινίες μικρού μήκους), και αντλώντας από τη σύγχρονη ελληνική και αγγλοσαξονική λογοτεχνία, το συγκεκριμένο εργαστήρι αποσκοπεί στο να ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες να γράψουν είτε για προσωπικά αντικείμενα (και τις εμμονές που μπορεί να περικλείουν), είτε για τα αντικείμενα γύρω τους (και τις πιθανές επιδράσεις και συμβολισμούς τους), μεταμορφώνοντάς τα μέσω της μυθοπλασίας. Αυτό θα γίνει ταυτόχρονα με την παρουσίαση και εξάσκηση τεχνικών Διηγηματογραφίας και πεζού λόγου γενικότερα, όπως: Show don’t Tell, υπαινικτική γραφή, χρήση των αισθήσεων, εναλλαγή προοπτικής και προσώπου αφήγησης, επίδραση περιεχομένου πάνω στη γλώσσα κ.ό.κ. Το σώμα ως αντικείμενο και το αντικείμενο ως σώμα, θα αποτελέσει μία ακόμη πτυχή του συγκεκριμένου εργαστηρίου, εξερευνώντας ελαφρώς τη φιλοσοφία της Σωματοποιημένης Φαινομενολογίας  (Embodied Phenomenology). Το εργαστήρι απευθύνεται όχι μόνο σε άτομα που ήδη γράφουν αλλά και σε άτομα που επιθυμούν να πειραματιστούν με τη συγγραφή και τη λογοτεχνία, καθώς και σε όσους έχουν ιδιαίτερη σχέση με τα αντικείμενα, είτε μέσα από την τέχνη τους, είτε μέσα από τη ζωή τους.

The creative writing workshop proposed by Maria A. Ioannou for the fourth SARDAM festival is focused on the topic of her ongoing doctoral thesis, namely the use of objects in contemporary literature, especially in short fiction, i.e. short story and flash fiction. Utilizing real objects as well as specimens associated with other Arts (paintings, photographs, short films) and drawing from contemporary Greek and Anglo-Saxon literature, this workshop aims to encourage participants to write about either personal items (and any obsession attached to them) or about objects around them (with their likely influences and symbolisms), and to transform them through fiction. This will occur in parallel to a presentation of and training in short story and prose writing techniques such as: Show don’t Tell, allusive writing style, use of the senses, alternations of perspective and narrator, effect of content on language etc. The body as object and the object as body will provide yet another aspect of this particular workshop, touching upon the concept of Embodied Phenomenology. The workshop is not only addressed to people who write but also to those wishing to experiment with writing and literature, as well as people with a special connection to objects, either through their art or through their own life.

sergio-garau_by-dimitri-ruggeri[5417]

??????????????????????????????????

c) 3:30pm -7:30pm (ITALY) SERGIO GARAU – Poetry Slam! *poetry and spoken word workshop in english (but texts can be written and performed in greek as well) – with the participation of the contrabassist Ireneaos Koullouras

%ce%b9%cf%81%ce%b9%ce%bd%ce%b5%ce%bf%cf%82-%cf%86%cf%89%cf%84%ce%bf

You’ll practice the art of writing and performing through various exercises intertwining written text, voice, body language and music. You’ll go through the different phases of developing a text and a spoken word act – 1. Invention 2. Structure 3. Writing Forms and Performance Forms 4. Action and Live Performance – by learning, experimenting, playing and combining various techniques and tricks.

The workshop aims to create a space, a temporary autonomous zone, in which all participants will express themselves and listen to each other, will grow awareness of their stage presence and voice, will be encouraged in finding or developing their own writing and performing style and in further publishing and performing possibilities.

It will be held in english, but texts in all languages will be welcome.

Towards the end there will be a playful enactment of a poetry slam, worldwide very successful poetry challenge, in which each participant will perform a short text (written during the workshop or previously).

Duration: 4 hours

Participation fee: 20 euro (per workshop) – for those wishing to attend all workshops of Sardam, one is free. Limited number of participants. By reservation only, until the 3rd of October: 99404072

Θα εξασκηθείτε στην τέχνη της γραφής και της ερμηνείας μέσα από διάφορες ασκήσεις όπου συνυφαίνονται κείμενο, φωνή, γλώσσα του σώματος και μουσική. Θα διδαχθείτε τις τέσσερις φάσεις ανάπτυξης κειμένου και ερμηνείας παραστατικής ποίησης (spoken word act) – 1. Εφεύρεση 2. Δομή 3. Φόρμες Γραφής και Φόρμες Ερμηνείας 4. Δράση και Ζωντανή Παράσταση – μέσα από μια διαδικασία μάθησης, πειραματισμού, παιχνιδιού και συνδυασμού διαφόρων τεχνικών και τεχνασμάτων.

Το εργαστήρι αποσκοπεί να δημιουργήσει έναν χώρο, μια προσωρινή αυτόνομη ζώνη, όπου όλοι οι συμμετέχοντες θα εκφραστούν και θα εισακουστούν, θα αποκτήσουν συνείδηση της σκηνικής τους παρουσίας και φωνής, θα ενθαρρυνθούν να βρουν ή να αναπτύξουν το προσωπικό τους συγγραφικό ή ερμηνευτικό ύφος αλλά και να αξιοποιήσουν επιπρόσθετες δυνατότητες έκδοσης και ερμηνείας.

Η γλώσσα εργασίας θα είναι τα αγγλικά, ωστόσο είναι ευπρόσδεκτα κείμενα σε οποιανδήποτε γλώσσα.

Στο τελικό στάδιο του εργαστηρίου θα πραγματοποιηθεί προσομοίωση διαγωνισμού/φεστιβάλ προφορικής ποίησης-poetry slam, όπου ο καθένας θα ερμηνεύσει παραστατικά ένα σύντομο κείμενο (γραμμένο κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου ή και προηγουμένως).

 

SARDAM/2015

LIMASSOL @ Dancehouse

  • 04/10/15, 10.30-2.30, Christos Martinis – GREECE – (in cooperation with the group Anti-Narrative: Panos Papapanayiotou & Yiannis Adamis)

10175973_433623496773432_1147230938_n

«Automatic Writing / Stream of Consciousness / Experimentation in Short Fiction»

This workshop, after presenting literary examples from known authors and initiating critical analysis and discussion, will encourage the participants to produce their own texts of short fiction, using narrative and writing techniques like the automatic response to writing, the stream of consciousness and other innovative experimental methods. The workshop will also include writing exercises that will interact with other forms of art like electronic music and/or dance, aiming at inspiring the participants to respond to sound and/or dance through their words, thus enriching the texts they produce further.

  • 04/10/15, 3:30pm-7:30pm, Ernesto Estrella Cozar – SPAIN/USA

unnamed

«Sound Poetry and much much more!»

This workshop will introduce the participants to the history and characteristics of Sound Poetry, guiding them on a trip full of philosophy, sounds and traditions, through both theoretical and practical approaches. The workshop will also address ways of translating and transforming sound in both oral and written form, as well as ways of performing those sounds through reading.

Workshop Video Teaser: http://www.youtube.com/watch?v=A8VkprPvKJU

NICOSIA @ Artos Foundation

  • 03/10/15, 3:30pm-7:30pm, Dimitris Tanoudis – GREECE

P1340808

«The Novel’s Framework: Evolution of the story in three steps»

After taking part in Sardam’s 1st edition in 2013, through a workshop on short fiction, Dimitris Tanoudis returns to deliver a workshop on bigger forms of Writing, like the Novel, its qualities, challenges and complications. Starting from theory, this workshop will then move to written practice that will be followed by on-the-spot feedback and discussion.

ergasthri 1 ergasthri 3 12083865_10153240994703111_1254176720_nergasthri 6ergasthri 4ergasthri 5 ergasthri 7

………………………………………………………………………

SARDAM 2014

1977395_10152741736221100_7769672243720606229_n photo-139

@ 341 CREATIVE SPACES, 341 Ayiou Andreou street, LIMASSOL1526427_10152190911876464_7528030904805242457_n

11-2 / Δημήτρης Αθηνάκης (Ελλάδα) / Η γόμα ως μολύβι: Από τη δημιουργική γραφή στο δημιουργικό σβήσιμο Πέρα από το φόβο της λευκής κόλλας, υπάρχει ο κίνδυνος της γεμάτης κόλλας. Λέξεις παντού, εικόνες, μνήμες, μπλα μπλα μπλα. Γράφουμε, λένε οι γραφιάδες, γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς. Μία λέξη εδώ, άλλη μία εκεί, μια τρίτη παραπέρα. Η διαδικασία της ―όποιας― γραφής δεν είναι μόνο ένα κυριαρχικό «δεν μπορώ να κάνω αλλιώς». Είναι και μια διαδικασία όπου αφηνόμαστε μπρος στην πρεμούρα να τα πούμε «όλα», μην και δεν ξεδιπλώσουμε όλες μας τις μοναδικές σκέψεις, μην και δεν ξετυλίξουμε όλο μας το ταλέντο, όσο κι αν είναι αυτό, μην και αφήσουμε μια λέξη, μια πράξη, μια θεωρία μας απέξω. Αυτό όμως αφορά μόνο εμάς, τους γραφιάδες. Ο αναγνώστης; Πού και πώς μπλέκεται ο αναγνώστης σ’ αυτήν τη διαδικασία; Το εργαστήριο αυτό θα προσπαθήσει να δείξει την άτυπη, την εσωτερική συνομιλία του γραφιά με τον αναγνώστη του. Την πάλη μεταξύ του «πρέπει να τα πω όλα» και του «θα πω όσα μπορούν να φτάσουν στ’ αυτί του Άλλου». Το σβήσιμο είναι η δυσκολότερη διαδικασία της γραφής. Το να γίνουμε οι επιμελητές του εαυτού μας σημαίνει να γίνουμε οι πρώτοι αναγνώστες μας ― για να μπορούν ν’ ακολουθήσουν κι άλλοι. Το παρόν εργαστήριο θα κάνει μια απόπειρα να εντοπίσει τρόπους να γίνουμε οι πρώτοι (και καλύτεροι) αναγνώστες των έργων μας. Dimitris Athinakis (GR) / The eraser as a pencil: From creative writing to creative erasing Beyond the fear of the blank page, there is always the risk of the bustling one. Words, images, memories, blah blah blah. We write, say the writers, because we cannot do otherwise. A word here, another there, a third one follows. The process of every kind of writing is not only a dominant “I cannot do otherwise.” It is rather a process where we stand helpless before the eagerness to say it all, to unfold all of our great thoughts, to show our entire talent off, and to not let a single word, deed or theory of ours aside. Yet, this has only to do with us, the writers. And the reader? Where and how the reader gets involved in this process? This workshop will attempt to show the internal conversation with the (imaginary) reader, and the struggle between “I should tell everything” and “I’ll say what can reach or touch the Other.” Erasing is the most difficult process of writing. To become the editors of ourselves means to become the first readers of ours ― and to let other readers follow.  1378385_452637938187661_158975071_n

3 – 6 / Marcal Font i Espi (Spain) / Reading and Performing poetry The workshop will be delivered in english and will consist of a brief review of the history and characteristics of the verbal expression of poetry, as well as an introduction to the aspects related to reading and performing poetry: modes, tones, length, breathing techniques, phrasing, dynamics, gestures, diction, voice. All of the above will be shown through practice.

…………………………………………………………..

SARDAM / 2013

Δημήτρης Τανούδης (Ελλάδα) / “Η γραφή ως στιγμή” – εργαστήρι δημιουργικής γραφής Mια θεωρητική επιτομή των στοιχείων που απαρτίζουν την αφήγηση μικρής φόρμας, το σύγχρονο shortstory, έτσι όπως το ξέρουμε απ’ τον Χέμινγουεϊ και μετά. Η ιστορική εξέλιξη του διηγήματος, αφαίρεση και υπαινιγμός, ζητήματα μορφής. DSC05310

Χρήστος Πολυμενάκος (Ελλάδα/Κύπρος) / “Performing Your Writing” – Performance Writing Masterclass Σε αυτό το εισαγωγικό Masterclass, o Χρήστος Πολυμενάκος, εισηγείται θεμελιώδη θεωρητικά στοιχεία και πρακτικούς τρόπους που αναδεικνύουν τα επιτελεστικά και ερμηνευτικά στοιχεία (performative elements) της συγγραφής. Έμφαση δίνεται στη σχέση σώματος και λέξης και στην προσέγγιση της συγγραφής και της ανάγνωσης ως δράση και εμπειρία. Το εργαστήρι απευθύνεται σε οποιονδήποτε χρησιμοποιεί τις λέξεις και το σώμα επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s